دور افتاده ترین جزیره مسکونی


 

دور افتاده ترین جزیره مسکونی

تریستین داکونها( Tristan da Cunha) گروهی از جزیرهای آتشفشانی دور افتاده در اقیانوس اطلس میباشد که ۲٫۸۱۶ کیلومتر از جنوب قاره آفریقا و ۳٫۳۶۰ کیلومتر از جنوب قاره آمریکا فاصله دارد.این جزیره دورافتاده ترین جزیره مسکونی در جهان میباشد که در مارس ۱۵۰۶ کشف گردید و به نام کاشف پرتغالی آن نامگذاری شد.این گروه جزایر،از جزیره های کوچک و بزرگی تشکیل شده که جزیره اصلی که همه را نیز در بر گرفته و بزرگترین آنها میباشد تریستین داکونها میباشد.همچنین از جزیر های مهم میتوان به Inaccessible Island  وNightingale  Islands اشاره نمود . جزیره Gough Island نیز جزیی از جزیره اصلی به شمار میرود که در ۳۹۵ کیلومتری جنوب شرقی جزیره اصلی قرار دارد

تریستین داکونها :: Tristan da Cunha
تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

این جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و ۹۸ کیلومتر مربع مساحت .در ۱۴ اوت ۱۸۱۶ این جزیره جزیی از پادشاهی بریتانیا شد.در سال ۱۹۶۱ به دلیل فوران آتشفشان تمامی ۱۹۸ سکنه جزیره را ترک کردند.ولی در نوامبر ۱۹۶۳ دوباره بازگشتند.بیشتر مردمان این جزیره کشاورز هستند.این جزیره یک جمعیت ۲۷۰ نفری دارد که همگی ۷ نام خانوادگی همسان دارند.و شامل ۸۰ خانواده میشوند.مردم این جزیره گمان میکنند که اجداد آنها در گذشته بین سالهای ۱۸۱۶ و ۱۹۰۸ شامل ۱۵ نفر بوده اند(۸ مرد و ۷ زن) و مردان آنها از اسکاتلند،انگلستان،هلند،آمریکا و ایتالیا آمده اند.در این جزیره یک بیماری تنگی نفسی شایع میباشد که دکتر Dr. Noe در حال تحقیق است که بفهمد آیا این بیماری یک بیماری ژنیتیکی از طبیعت این جزیره میباشد یا نه.

 

پرچم تریستین داکونها

پرچم تریستین داکونها

مسافرت و حمل و نقل از این جزیره به جاهای مختلف جهان مشکل است زیرا این جزیره فرودگاهی ندارد و قایق های ماهیگیری آفریقای جنوبی سرویس ها منظم این جزیره میباشند.آموزش و پروش در این جزیره کامل نیست و بچه ها در ۱۵ سالگی مدرسه را ترک میکنند. اگر چه آنها یک سال بعد گواهی آموزش کلی را دریافت میکنند اما از نظر دانش در سطح پایینی هستند.یکی از منابع اصلی درآمد خارجی این جزیره نیز کارخانه تولید خرچنگ و صادرات آن میباشد.

 

نماد تریستین داکونها

نماد تریستین داکونها

این جزیره تا سال ۲۰۰۱ تلویزیون نداشته و تنها کانال فعال این جزیره کانال British Forces Broadcasting Service از جزایر فالکلند میباشد.


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: